Проведення реформи Проведення реформиВони заплатили набагато дорожче дійсної вартості землі. У результаті проведення реформи селяни Карелії втратилися значної кількості своїх...


Контакти Адреса: Київ г., Нижегородська вул., 74
Телефон: +38 (044) 733 93 69
Факс: +38 (044) 739 63 79
Формування Карели Формування КарелиВсі розглянуті гіпотези сходяться в тім, що корела сформувалася на Карельському перешийку з різних етнічних компонентів тільки в XI-XII вв. Останнім часом традиційне положення починає переглядатися....
Надії карельського населення Надії карельського населенняНезабаром вони змушені були зняти облогу м. Корелы й почати відхід. Надії карельського населення на повне звільнення від шведів не виправдалися. Перед ним знову виникло запитання, чи залишатися далі під шведською владою...
Весільні обряди Весільні обрядиПоряд з наставляннями, наречену утішали, прославляли. У весільних піснях, особливо в наставляннях молодим, відбилися найдавніші моменти сімейних відносин. Виконувалися весільні пісні, як правило, групою жінок:...
Фольклорна естетика Фольклорна естетика Таке об'єднання носить деякою мірою штучний характер. Діяльність Леннрота по створенню "Калевалы" треба розуміти ширше, ніж просте з'єднання. Фольклору кожного історичного періоду властиві...
Художні особливості
Для всіх карельських голосінь: похоронно-поминальних, весільних і так званих побутових, що виражають різні емоції поза обряду, характерні однакові словесно-музичні художні особливості. Найбільш загадкової з них є метафоризация язика, яку можна розглядати і як послідовне іносказання.

У плачах уникають називати особи й речі своїми звичайними іменами. У чому криється першопричина й зміст такого язика? Явища іносказання, імовірно, пов'язане з табу слів - забороною вживати при відомих обставинах певні слова. Так, наприклад, у більшості народів миру все пов'язане з мертвими було для живих табу.

Не можна було говорити прямо про факт смерті, називати ім'я померлого, його рідних і т.д., щоб не викликати повторний випадок смерті. На основі подібних релігійних заборон утворилися так звані "жіночі мови", тому що в багатьох народів жінки були охранителями похоронного культу, а отже, і творцями потайного язика. Закон іносказання діє також у внеобрядовых плачах, за допомогою яких жінки виражають свої суб'єктивні переживання: смерть близьких, загибель дітей на війні, самотню старість.

Кращі плакальниці - справжні поетеси. Стилістичними засобами плачу вони можуть виразити будь-які переживання, у тому числі й радісні. М. М. Панкратьєва могла "скласти слова", тобто причитувати, про що завгодно: "Дивися, як на вікні бальзамін красиво цвіте - я й про це можу голосити... Або ж скласти слова про пташку, або про те, як сиджу при місячному світлі... Слів вистачить, не треба слів шукати". Але в основі всіх плачів, навіть тих, які виражають щастя зустрічі із близькими, радість споглядання природи, лежить елегійний настрой. Без цієї ознаки немає й плачу.

Одним з маловивчених і нині майже забутих жанрів усної поезії карел є ейги (joiku), що існували серед невеликої частини карельського населення в північно-західній частині Лоухского й Калевальского районів. Це винятково своєрідний жанр музичної лірики, що вражає слухача надзвичайно роздольною мелодією з періодично повторюваним оригінальним ейганьем (joijunta, hehetys). У саамов, найближчих сусідів карел на півночі, існує однойменний жанр - ейги. Але, незважаючи на спільність назви, між карельською й саамської ейгой занадто великі розходження як в області тематики, так і в області язика.

Крім того, питання генезису й розвитку цього жанру в цілому ще не вивчені, тому важко говорити про повне запозичення або про ступінь взаємовпливу. У наші дні карельські ейги вже не виконуються в природній обстановці, але окремі зразки їх удалося записати ще в останнє десятиліття: "По чи душі довелася курочка виношеному синові Марії, по чи вдачі рум'яна вбраному [синові] Марії? Рефрен. Адже збирається він розстатися з гарною годинкою тобто женитися. Рефрен. По вдачі рум'яна й по душі курочка виношеному синові Марії.