Проведення реформи Проведення реформиВони заплатили набагато дорожче дійсної вартості землі. У результаті проведення реформи селяни Карелії втратилися значної кількості своїх...


Олеский замок олеський олесский замок.
Контакти Адреса: Київ г., Нижегородська вул., 74
Телефон: +38 (044) 733 93 69
Факс: +38 (044) 739 63 79
Формування Карели Формування КарелиВсі розглянуті гіпотези сходяться в тім, що корела сформувалася на Карельському перешийку з різних етнічних компонентів тільки в XI-XII вв. Останнім часом традиційне положення починає переглядатися....
Надії карельського населення Надії карельського населенняНезабаром вони змушені були зняти облогу м. Корелы й почати відхід. Надії карельського населення на повне звільнення від шведів не виправдалися. Перед ним знову виникло запитання, чи залишатися далі під шведською владою...
Весільні обряди Весільні обрядиПоряд з наставляннями, наречену утішали, прославляли. У весільних піснях, особливо в наставляннях молодим, відбилися найдавніші моменти сімейних відносин. Виконувалися весільні пісні, як правило, групою жінок:...
Фольклорна естетика Фольклорна естетика Таке об'єднання носить деякою мірою штучний характер. Діяльність Леннрота по створенню "Калевалы" треба розуміти ширше, ніж просте з'єднання. Фольклору кожного історичного періоду властиві...
Весільні обряди
У принципі, це явище - не тільки карельська риса. Те ж ми бачимо й у російських голосіннях. Але в карельських плачах, особливо з північних районів, закон іносказання здійснюється з винятковою послідовністю. Принципи утворення замін у них також своєрідні. Утворення метафоричних замін термінів "мати", "батько", "батьки", "дитя" у севернокарельских голосіннях підлегло строгим правилам.

Основне слово заміни терміна "мати" утвориться за допомогою віддієслівного іменника від назви дії, що мати робить над ребенком у зв'язку з його народженням і вихованням: носити, створювати, плекати, колисати, годувати грудьми, сповивати, пестити, пестувати, розчісувати, одягати, ширяти (у лазні) і т.д. Оскільки таких дій налічується чимало, те й кількість метафоричних замін досягає декількох десятків. Наприклад, від дієслова назва особи, що робить дію, буде tuuvittaja ' щокачає'.

У плачах метафоричні заміни майже завжди, за дуже рідкісними винятками, виступають у ласкательной формі: tuuvittajaini, а крім того, ще в присвійній формі: tuuvittajaisen. Ця остання форма і є звичайною для голосінь. На російську мову її можна перевести причастям, але при цьому випадає ласкательный суфікс, а пpитяжateльнocть можна передати лише за допомогою присвійного займенника: моя що качала (мене), тобто мати.

Епітети, що ставляться до назви особи - об'єкта плачу, завжди виражають позитивну оцінку: або відносини оплакивающей до оплакуваного ("улюблений", "дорогою", "ласкавий", "милий" і ін.)" або якої-небудь якості оплакуваного ("гарний", "моторний", "відважний", "квітучий" і т.д.) Епітети з негативним значенням, выражающим страждання, уживаються тільки відносно самої плакальниці (або особи, від імені якого плачуть) "нещасна", "бідна", "кручинная", "гірка", "знічена", "сумна" і т.д. Часто зустрічаються метафоричні заміни, що складаються зі складних словосполучень.

Наприклад: мати - kallehilla ilmoilla luatija kahtajaiseni 'на дороге світло создавшая мене, що виносив' маленький син - kujin pikkaraini kypeno kylvettamaiseni 'моя малюсінька іскорка, мною в лазні випарена' Варто підкреслити, що ці розгорнуті описові іносказання не є застиглими: комбінації різних компонентів метафоричної заміни створюються по ходу плачу, і вони досить різноманітні, оскільки кількість епітетів і властиво замін досить велике. Кожний термін споріднення має свій набір замін, які не можуть бути застосовані для позначення інших родичів.