Проведення реформи Проведення реформиВони заплатили набагато дорожче дійсної вартості землі. У результаті проведення реформи селяни Карелії втратилися значної кількості своїх...


Контакти Адреса: Київ г., Нижегородська вул., 74
Телефон: +38 (044) 733 93 69
Факс: +38 (044) 739 63 79
Формування Карели Формування КарелиВсі розглянуті гіпотези сходяться в тім, що корела сформувалася на Карельському перешийку з різних етнічних компонентів тільки в XI-XII вв. Останнім часом традиційне положення починає переглядатися....
Надії карельського населення Надії карельського населенняНезабаром вони змушені були зняти облогу м. Корелы й почати відхід. Надії карельського населення на повне звільнення від шведів не виправдалися. Перед ним знову виникло запитання, чи залишатися далі під шведською владою...
Весільні обряди Весільні обрядиПоряд з наставляннями, наречену утішали, прославляли. У весільних піснях, особливо в наставляннях молодим, відбилися найдавніші моменти сімейних відносин. Виконувалися весільні пісні, як правило, групою жінок:...
Фольклорна естетика Фольклорна естетика Таке об'єднання носить деякою мірою штучний характер. Діяльність Леннрота по створенню "Калевалы" треба розуміти ширше, ніж просте з'єднання. Фольклору кожного історичного періоду властиві...
Весільні обряди
Алітерація є одним з організуючих засобів мовного потоку в плачах. Оскільки в пам'яті плакальниці є солідний запас метафоричних замін і епітетів-синонімів, вона, дотримуючись закону алітерації, на ходу створює словесну тканину плачу. Мистецтво причети - це імпровізація в певних рамках. Тема, зміст плачу й поетичних засобів задані, воля виражається у виборі й комбінації відомих традиційних прийомів.

Але вони протягом багатьох століть так збільшилися й емоційно розвилися, що з їхньою допомогою можна виразити глибоко й проникливо ті почуття, які плачі покликані виражати. У карел плачі виконувалися насамперед при весільному й похоронному обрядах. Обрядові голосіння не живуть поза обрядом. Із цієї причини ми вже не можемо спостерігати живе побутування весільних плачів, тому що традиційний весільний обряд відійшов у минуле. Похоронні й поминальні голосіння ще до наших днів подекуди продовжують існувати.

У карельській традиції причитывания зберігся цілий ряд архаїчних деталей, що доводять, що голосіння - не тільки ліричне вираження суб'єктивних переживань, але й форма прояву похоронного культу. Ритуальний характер похоронних плачів у карел проявляється в строгій регламентованості час плачу, місце його виконання, поза й положення плакальниці запропоновані традицією. Весільний обряд карел також супроводжувався обов'язковими плачами. Причитували тільки в першій половині весілля, у будинку нареченої. У будинку молодих, де весілля тривало, уже не плакали.

По стародавньому звичаї, наречена повинна була сильно плакати від змови - "рукобитья" - до выданья її роду нареченого в день весілля. Плач у нареченої викликала спеціальна весільна причитальщица (itkettaja), що буквально змушувала наречену плакати за допомогою жалібних,/порию досить драматичних по змісту голосінь. Традиційні обов'язкові плачі були присвячені до тих моментам Весільного обряду, які відбивали розставання нареченої з дівоцтвом, з рідним будинком і родиною, з подругами й родичами.