Проведення реформи Проведення реформиВони заплатили набагато дорожче дійсної вартості землі. У результаті проведення реформи селяни Карелії втратилися значної кількості своїх...


Контакти Адреса: Київ г., Нижегородська вул., 74
Телефон: +38 (044) 733 93 69
Факс: +38 (044) 739 63 79
Формування Карели Формування КарелиВсі розглянуті гіпотези сходяться в тім, що корела сформувалася на Карельському перешийку з різних етнічних компонентів тільки в XI-XII вв. Останнім часом традиційне положення починає переглядатися....
Надії карельського населення Надії карельського населенняНезабаром вони змушені були зняти облогу м. Корелы й почати відхід. Надії карельського населення на повне звільнення від шведів не виправдалися. Перед ним знову виникло запитання, чи залишатися далі під шведською владою...
Весільні обряди Весільні обрядиПоряд з наставляннями, наречену утішали, прославляли. У весільних піснях, особливо в наставляннях молодим, відбилися найдавніші моменти сімейних відносин. Виконувалися весільні пісні, як правило, групою жінок:...
Фольклорна естетика Фольклорна естетика Таке об'єднання носить деякою мірою штучний характер. Діяльність Леннрота по створенню "Калевалы" треба розуміти ширше, ніж просте з'єднання. Фольклору кожного історичного періоду властиві...
Весільні обряди
Поряд з наставляннями, наречену утішали, прославляли. У весільних піснях, особливо в наставляннях молодим, відбилися найдавніші моменти сімейних відносин. Виконувалися весільні пісні, як правило, групою жінок: у будинку нареченої - її родичками, у будинку нареченого - встречавшими перезва.

Всі розглянуті різновиди пісень: епічні, ліричні, весільні й змови - створені в стилі калевальской метрики і є найдавнішими в карельському фольклорі. Відкриття в карел могутньої епічної поезії на довгий час заслонило інтерес до жанрів, не пов'язаним з епосом єдиним калевальским віршем. До них ставляться такі широко існуючі жанри, як голосіння, римовані пісні й казки

Голосіння: Голосіння, або плачі (virret, itkuvirret), як і ейги, є древніми жанрами карельської народної поезії. Словесна форма й наспів плачів не є канонічними, а навпаки, мають характер імпровізації. Кожний конкретний плач являє собою унікальний художній твір, що створюється експромтом, хоча й у рамках традиції, для вираження сильних емоцій.

Насамперед, як це спостерігалося в більшості народів миру, плачі виконувалися при глибокому горі: у випадку смерті близьких або при розставанні, коли розлука могла виявитися вічною (заміжжя, відхід на війну, від'їзд на чужину). А оскільки подібні поворотні моменти в житті індивіда в древнім суспільстві обставлялися складними обрядами, плачі стали супроводжувати їх, виражаючи характерні для кожного обряду дії, вірування й звичаї. Буває, що словесна тканина голосінь зберегла такі древні риси, які зникли із самого обряду, подвергшегося поступової модернізації.

Тому голосіння залучають дослідників і як добутку народної поезії, И/ як джерело інформації про давно зниклі форми людської культури. Внаслідок того, що виражати свої почуття у формі в минулому могла майже кожна карелка (як правило, плачі в карел виконували .жінки, хоча є кілька відомостей про чоловіків, що вміють "плакати голосом"), плачі довгий час уважалися занадто повсякденним жанром і рідко привертали увагу збирачів і вчених. Вони рідко записувалися через своєрідний їх .поетичної мови, що з першого разу здається зовсім незрозумілим.

У чому складаються художні особливості карельських плачів? Самі разючі відмінності їх від плачів інших народів- винятково розвита метафорична мова, що служить для послідовно дотримуваного іносказання; багата алітерація (співзвуччя початкових звуків слів) з паралелізмом, коли те саме зміст передається в різному оформленні; своєрідний ритмічний малюнок, закономірності якого поки ще не розкриті. Метафоричность карельських плачів зводиться до іносказання: всі звичайні терміни споріднення, назви предметів селянського побуту мають стійкі алегоричні заміни.